niedziela, 15 marca 2020

W czasie deszczu dzieci się nudzą...czyli co mają robić dorośli, żeby nie zwariować.

Witajcie

Wiem, że część z Was ma wiecej pracy-bo dzieci, wnuki w domu...Inni "odsypiają" korzystając z wolnego a jeszcze inni-pracuja za dwóch...większość z nas jednak się martwi. Więc proponuję zająć czymś głowę i -ręce. Oto pierwszy, krótki tutorial z kategorii: "JAK LEWANDOWSKA SCRAPOWAĆ ZACZYNAŁA"

Inspiracją stała się dla mnie moja stara praca, którą odkopałam w trakcie porzadków.
Wymaga niewiele-bazy papierowej, jakiejś resztki koronki, kawałka wstążki (pewnie macie w domu, a jak nie to poszukajcie przy swetrach i bluzkach) i guzików, kilku ozodobnych elementów papierowych albo tekturowych, jakiegoś napisu...trochę sianka i półprerłek...Albo i nie, jeśli tego nie macie;-)

Ja użyłam do mojej pracy gratisowych pasków papierowych scrapowego papieru. Ale oczywiście możecie też użyć każdego innego papieru, który Wam się podoba, także pakowego czy wręcz-o[akowaniowego.

Zasada tworzenia tej kartki jest bardzo prosta.

1. po pierwsze przytnij koronkę, papier i wstążkę na szerokość bazy  a następnie przyklej te elementy do bazy







Dotnijcie koronkę, wstążkę i papier tak, żeby nie wystawały poza krawędź kartki bazowej. Jak widzicie ta kartka DL będzie w poziomie.

2. przygotujcie dekoracje-jeśli nie macie wykrojników mogą być wycięte stempelki albo odrysowane i wycięte kwiatuszki, kaczuszki itp. Przymocuj je na dystansie-możesz użyć kawałka tekturki, birmaty lub kostek 3D



Doklej do swojej kartki gotowe elementy. (króliczki zaopatrzyłam w pomponiki z taśmy kupionej w pasmanterii)



3. Jeśli nie masz innych świątecznych ozdób-uwij gniazdko

Wystarczy Ci do tego odrobina sizalu, papierowe kółeczko, klej i półprełki, które będą udawać jajka.


Gniazdko wijesz okręcając pasek sizalu na palcu kilkukrotnie i przyklejając taki "wianuszek" do bazy-dółka



Gniazdko możesz wymościć mchem, gałązkami, piórkami czy suszkami-co znajdziesz i masz pod ręką. Następnie włóż półprełki i naklej całość na kartkę. Ja moje gniazdko ozdobiłam kwiatuszkiem


4. Wykorzystaj guziki, dżety, drobiażdżki, które dodadzą twojej pracy uroku. Ja wybrałam żółte guziki.

5. Dodaj napis i wstążeczkę - i gotowe!




W ten sam sposób stworzysz kartki na wiele różnych okazji-kompozycja jest bardzo prosta, idealna też do pracy z dziećmi.

Jeśli nie masz gotowej bazy-bez problemu zrobisz ją z kartki z bloku technicznego (lub papieru wizytówkowego) w formacie A4. Wystarczy ją wtedy złożyć na trzy części i jedną odciąć, pozostały kwadrat zgiąć na pół.

Zapraszam do zabawy i naśladownictwa!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz